Голяма част от начинаещите мапъри все още не са ориентирани в изгледите. За това пиша този урок. Преди това обаче погледнете урока за инструментите на ValveHammerEdiot от тук. Сега нека започнем с изгледите: Те са 4 на брой: Camera, Top, Front, Side [натисни тук] 1.Типове: -Camera - 3D изглед, в който виждате картата си не като чертеж, а почти както ще бъде в игра, на мен ми е най удобно да местя с A,S,D,W и стрелките (препоръчвам ви да сте на "3D Textured" защото е най-удобно, за целта кликнете в горния ляв ъгъл на Camera изгледа и дайте тази настройка)
-Top - 2D изглед, в който виждате картата си отгоре (птичи поглед).
-Front - 2D изглед, в който виждате картата си отпред.
-Side - 2D изглед, в който виждате картата си отстрани.
2.Взаимстване: Сега ще видите как като използвате 2 изгледа може да направите различни фигури. Да вземем елементи от стая. Отначало наричате "таван"-а и "стенат"-а с тези имена, но всъщност това са едни и същи неща - просто блокове. -Правене на "таван": Вземете Block Tool и изчетайте формата на вашия таван (като имате предвид че го чертаете и гледате от горе): [натисни тук] нека това да бъде тавана. След това може да направите нов блок отново за земя или да копирате този. -Правене на "стена": След това идва озадачаващият въпрос "Как, аджеба, се прави стена?!". С нов блок. Тук ще ви трябват страничните изгледи (front или side). Начертайте един нов блок от странчен изглед както на картинката: [натисни тук] и го преместете до тавана и земята. След това направете друг блок от другата страна за да се получи това: [натисни тук] Сега вземете другия изглед (на примера използвах първо front, за това сега взимам side) и отново начертайте блок и отново го преместете на мястото му: [натисни тук] Направете блока, след което още един такъв от другата и... о... невероятно, направихте цяла сглобена стая: [натисни тук] Надявам се с това като за начало да съм ви ориентирал в изгледите, за да може да чертаете и в същото време да знаете какво правите.