Заглавието подсказва какво ще видите в урока... Нека да започнем: 1.Null-ване на текстури. Това за мен е най-важния фактор за вдигане на FPS. Целта е да сложите "null" текстура на всяка страна/стена на блок, която не се вижда от играча:
Това в случая са земя, блок и стена от skybox-а, които ви демонстрирам в раздалечен вариант. Ето как ще изглеждат когато се сложи "null" текстура на всички места, които играчът не може да види:
На картинката е обяснено коя - коя страна е. По този начин, се избягват натрупаните ненужни faces, които само натоварват картата допълнително.Това е всичко за null-ването на текстури, както аз го наричам. 2.Детайли --> func_wall. Това е второ по важност. При него единственото което трябва да направите, е да сложите функция func_wall на всички детайли като например: кашони, первази, тротоари, лампи, по-малки скалички (на kz картите) и всякакви други детайли, които се сетите. По този начин детайлите не правят сенки, което също е натоварване на hl engine. Използвах картата си hnsbg_aztec2_remake за да ви покажа от нея как се прави:
Всички маркирани блокове са func_wall (в случая мостове, табела, кубове). Ако следкато свършите с детайлите по вашата карта, те са много и не ви се правят един по един с функция, маркирайте всичките и ги обединете под обща функция. Ако по-късно ви се наложи да преместите нещо, използвайте Toggle Group Ignorer (Ctrl+W) 3.Skybox (кутията на небето). Също много важен фактор. Той вдига FPS по-следния начин: колкото по-малка е кутията на небето (по-ниска обикновено) толкова по-малка е картата, а по-големите пространства, знаете смъкват FPS. 4.Сложни бръшове с много страни. Тук това, което трябва да знаете е, че сложни, криви или много малки бръшове също смъкват FPS, за това се стремете да ги избягвате. Примери за такива са: arch, изрязани на много места бръшове, малки, струпани на едно място. 5.По-малко Solids. Предполагам знаете какво е Solids. Ако не ще обесня. Solids са бръшове със solid текстура (всички текстури, чиито имена започват със знак { са solids), направени с функция func_wall или func_illusionary, с настройка: Render Mode: Solid. Струпването на много такива също може да доведе до смъкване на FPS. 6.ENV's. Тук става въпрос за висчки point entities, започващи с "env" (идва от environment). Различните такива като rain, fog, snow смъкват също FPS.
Това са триковете за вдигане на FPS. Чрез съществуването на поне първите три фактора на вашата карта ще имате гаранция за добър продукт!
Аз имам въпрос относно слагането на текстурата null. Та значи трябва стените дето не се виждат от потребителите да са с null. Примерно на моята сграда потребителя не вижда една стена (задната ... сградата е прилепена за края на мапа), но аз си правя сградите с block и в крайна сметка не мога да променям само 1 стена .. ами целия обект. Има ли начин на block да променя само едната стена или трябва да прая крайните сгради като прая отделни блокове за таван, под и страни .. демек като кутия
[натисни тук] Или по-точно инструмента Toggle Texture Application. С него слагаш желаната текстура на желани места, местиш, опъваш, сбиваш, завърташ и т.н.