Добре дошли

Потребителско име:

Парола:


Запомни ме

[ ]

Свържи се с нас

Форуми

SECTOR.BG Counter-Strike Community - The Best CS 1.6 Servers in the World! :: Форуми :: Общност :: Mapping
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
Как се правят капаните в Deathrun карта
Редактори:Kobri, Lucky, SleepWalker, perfektnoto savur6enstvo, Lummox, -ThugLife-, Xfirb, pochti perfekten*, Keep Hope Alive
Автор Отговор
TeRMiNaTe
вт авг 18 2009, 02:00
Регистриран потребител #2418
Регистриран: чт юли 09 2009, 07:50
съобщения: 368
В тази тема ще разбере как се правят повечето от капаните в Deathrun картите. За целта се използват най-вече функциите - func_door и func_door_rotating.

Започваме с функцията func_door. Изключително елементарна е. Тя служи за преместването на 1 обект на някъде (горе/долу/настрани). Преместването обаче е само толкова толкова колкото е голям обекта. Т.е ако той е широк 10 унита и искате да го преместите настрани, ще се измести с 10 унита.

Настройки на func_door:

Name - задължително слагате име на капана, защото иначе няма как да се активира.
Speed - скоростта с която ще се движи блока
Delay Before Close - колко време капана да стои отворен преди да се затвори
Damage Inflicted When Blocked - колко DMG да прави капана ако е блокиран. По принцип слагам нещо от сорта на 3000. Използва се само ако се очаква да е блокиран. Примертно ако блока пада към земята и смачква CT.
И сега най-важното Angle - това е ъгълът, който определя накъде ще се движи блока. Когато слагате Angle - той се определя от Top изгледа. (погледнете примерите долу)
Lip - С помощта на Lip, можете да накарате блока да се премести по далече. За да ви свърши работа обаче, трябва да сложите отрицателна стойност. Например ако искате да се придвижи със 100 унита по-напред ще сложите Lip = -100

Flags: За да е ефективен капана не са нужни никакви флагове, но все пак ще обясня какво правят някои.

Starts Open - Капана започва отворен. (никога не се прилага в deathrun картите)
Toggle - След като капана се отвори, не се затваря. За целта ще трябва пак да се натисне бутона. (слага се при правенето на вратичките които се плъзгат настрани)
Use Only - Така капана ще може да се използва с натискането на бутона E, когато сте близо до него, но няма да може да се активира от копче. (идеално е за тестване на карта в ранен етап, когато все още не сте сложили бутоните, НО не забравяйте да махнете флага, когато ги слагате)

[натисни тук]

Горната картинка е пример за капан. Маркирания блок ще се измести встрани, но тъй като там вече има друг блок, който е малко по-нагоре - CT играчите ще останат без под и ще паднат долу. (тук не е необходимо да слагате Damage Inflicted When Blocked)

[натисни тук]

Тук виждате капан, който се вдига нагоре и смачква играчите. Тук е задължително да използвате Damage Inflicted When Blocked. Иначе просто ще докосне играча и ще се върне, като той няма да умре.

[натисни тук]

Същото като предишния капан, само че на обратно.

Сега малко и за func_door_rotating:

За тази функция са необходими 2 неща:
1. Блока, който ще се върти около някаква ос
2. Оста, която ще направим със текстурата origin.

Нека започнем с правенето на капан, който просто се върти хоризонтално, т.е не променя височината си.

Правите си блок [най-често кръгъл (със цилиндър)]. Задавате му функцията func_door_rotating след което почваме с настройките:

Name - името на капана
Speed - скорост
Delay Before Close - колко да изчака, преди да почне да се върти наобратно
Damage Inflicted When Blocked - колко DMG да прави. (Предимно се използва за палки - ще дам пример долу с картинка)
Distance - колко да измине блока. Това е ключовият елемент, който различава функцията от func_door. Като сложите 360, блока ще се завърти на 360 градуса или иначе казано ще се върне в положението в което е бил. По принцип винаги слагам число, което се дели на 360.

Флагове:

Reverse Dir - върти се в обратна посока.
X/Y Axis - оси, по които да се върти. Вместо да обяснявам, по-добре ще е да си направите малко експерименти. Можете да изберете едно,двете или нито едно. В случая, тъй като искаме капана само да се върти хоризонтално няма да изберете нито 1.

[натисни тук]

Сега направете блок в средата на предишния с текстура origin.

[натисни тук]

Сега остава само да маркирате и двете (блока+оригин) и да натиснете Ctr+T. Ще ви попита дали искате да добавите origin-а към функцията на блока. Отговорете с Yes.
Другия начин е, първо да направите блока и оригин-а и след това да направите функцията (като разбира се и двете са селектирани).

По същия начин може да направите и по-голям капан, състоящ се от няколко блока, които се въртят в кръг. Настройките са същите, важното е origin-а да е във средата.

[натисни тук]

И последно, ще ви покажа как да направите палка със func_door_rotating.

Правите си блок, който да изглежда като палка. Залепяте, точно под него origin. Избирате и двете и слагате функцията func_door_rotating.

Настройки:

Name - името на палката
Speed - скоростта
Delay Before Close - вече трябва да знаете
Damage Inflicted When Blocked - 3000
Distance - 90. За да е истинска палката трябва да е 90. Ако я направите в легнало положение, може и 180 да е, но не виждам смисъла.

Флагове:

В моя случай използвам само 1 - Y Axis. В зависимост от това къде се намира може да е и X Axis. Ако пада на обратната посока, сложете Reverse Dir.

Ето как ще изглежда и как ще работи този капан накрая:

[натисни тук]

[ Редактирано вт окт 06 2009, 01:11 ]
Най-отгоре
{SENDPM=2418}
TeRMiNaTe
ср сеп 09 2009, 01:52
Регистриран потребител #2418
Регистриран: чт юли 09 2009, 07:50
съобщения: 368
Как се правят бутоните в Deathrun картите?

Първо избирате текстура на някой бутон. Задължително трябва да имате две текстури на бутона - една за когато е активен (мжое да се натисне) и друга за след натискане. Двете текстури задължително трябва да имат +А и +0 пред името си, за да стане бутона успешно. Сега си избирате една от тях - тя ще бъде ползвана за активния бутон, съответно другата - за неактивния.

[натисни тук]

След това правите блок със Block Tool. Това ще бъде вашия бутон. Може да го направите както си искате - във формата на кубче или прилепен към стената както е в случая показан на screenshot-а долу.

После маркирате блока и взимате "Toggle Texture Application" или натискате Shift+a и нагласяте бутона така че да изглежда прилично.

[натисни тук]

Сега е време за функциите на бутона. Маркирате го и натискатеCtr+T.
Задавате му фунцкията: "func_button" .
На Target слагате името на капана, който ще се активира от бутона. Например kapan1.
[Ако искате бутона да е прозрачен правите следните настройки:
Render Mode - Texture
FX amount - 80-100]
На Delay Before Reset се слага времето, което ще отнеме на бутона да стане активен отново. По принцип зависи от капана. За нормални случаи препоръчвам поне 30-40 секунди. За вратичките, които се мърдат наляво и надясно или подобни може да сложите 0.1 или 1, също можете да използвате флага "Toggle" (отнася се само за вратичките).

[натисни тук]

Сега преминаваме на Flags на бутона. Там не забравяйте да сложите флагът "Don't Move". Иначе бутонът ви първо ще се измести нанякъде и после ще се активира. Погледнете картинката долу:

[натисни тук]

С това вашият бутон е готов и е време да тествате дали всичко работи
Успех!!!

[ Редактирано ср сеп 09 2009, 04:10 ]
Най-отгоре
{SENDPM=2418}
kle4ka
вт сеп 22 2009, 05:46
Регистриран потребител #10773
Регистриран: вт сеп 22 2009, 10:21
съобщения: 10
браво за урока човек ама връзките (картинките) от 1-вия пост не работят :/ аре моляте да ги оправиш
Най-отгоре
{SENDPM=10773}
TeRMiNaTe
сб окт 03 2009, 06:36
Регистриран потребител #2418
Регистриран: чт юли 09 2009, 07:50
съобщения: 368
Картинките са оправени.
Най-отгоре
{SENDPM=2418}
Fak1-R!
сб авг 21 2010, 11:47
Регистриран потребител #15629
Регистриран: сб авг 21 2010, 11:40
съобщения: 2
Браво.
Най-отгоре
{SENDPM=15629}
-Archangel
пн фев 21 2011, 10:05
Регистриран потребител #17245
Регистриран: нд фев 20 2011, 06:30
съобщения: 96
аа терми а направи и 1 тема как се правят самите капани в тази виждам че си обяснил как се активират и как д анакраш да се мести пада или варти и бутоните а направи тема самите капани как се правят....
Най-отгоре
{SENDPM=17245}
krstn
вт фев 22 2011, 06:01
Регистриран потребител #16322
Регистриран: сб ное 27 2010, 02:40
съобщения: 247
Добър урок.
Благодаря терминате
Най-отгоре
{SENDPM=16322}
 

Иди:     Най-отгоре

Colour Key:
Главен Администратор, Администратор, Support, Екип, CS Админ, VIP, Miss Sector.BG, Потребител

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System