значи може ли дами помогнете за деатхрун карта искам да направа ето такав капан знам че е с func_door_rotating но неми става ясно с какви настройки точно... правя,според мен сичко точно, и накрая капрана не се върти както искам :\ ако не ви затроднявам много, а се надявам да не е така, моля да ми помогнете
Ще ти го напиша тук. По принцип има урок специално за детрън карти и то в 2 части, но ще ти обясня малко по-подробно. За долния капан (с двете се въртящи цилиндърчета първо трябва да си направиш собствен цилиндър. Кликваш на BlockTool и намираш прозореца (трябва да ти е в дясно), където си избираш фигурата ти да е цилиндър и избираш колко страни да има (аз лично работя винаги с 20 и за малки и за големи цилиндри):
След това си го изчертаваш от топ изгледа, кликваш върху чертежа и даваш дясно копче - create object. Сега за да го завъртиш накъдето искаш маркирай цилиндъра, кликни върху него веднъж с ляво копче и сега белите квадратчета, чрез които местиш трябва да са станали 4 - в 4те ъгъла (пояснявам в случай, че не си съвсем запознат ). Толкова за цилиндъра, сега да направим оста, по която ще се върти. Вземи текстура "origin" и направи мислената ос чрез нея:
Това са бръш-овете (блоковете), от които имаш нужда. Сега е време да направим функцията - за целта маркирай и цилиндъра и неговата ос, следкоето изпълни команда Ctrl + T. Ще ти излезе прозорче, в което горе, ляво си избираш името на функцията. Ти намери и избери func_door_rotating:
В дясно имаш Angle - от там избираш ъгъл на въртене. По-долу ще напиша за настройване на ъгъла. По-долу имаш определени параметри. Ето и тези, които ще трябва да настроиш: Name - тук слагаш име на капана (по-късно когато му правиш бутон името ще е необходимо) Speed - тук избираш скорост на въртенето. За лесна карта мога да ти препоръчам 100-150 (каквато горе-долу е на bkm), а за по-трудна най-много 300, да речем. delay before close - по-долу се избират градусите на въртене. Както знаеш, 360 градуса са пълен уборот. Ако примерно сложиш на твоя цилиндър Degrees 1440, следкато се завърти 4 пълни уборота, той ще се завърти на обратно. Именно delay before reset е времето, след което цилиндърът да се завърти на обратно. damage inflicted when blocked - както знаеш на лесните карти в deathrun такива капани могат да се бъгват чрез клякане, а на други не могат. Ако сложиш примерно 100 damage на този параметър, при опит за бъгване чрез клякане играчът ще умре. Distance (deg) - тук избираш колко да ти се върти цилиндъра, както казах по-горе 360 е пълен уборот. За такъв капан ти препоръчвам минимум 1440 и максимум 2880 (4 и 8 уборота). Сега е време да настроиш ъгъла на въртене. Компилирай картата и виж на къде ти се върти цилиндъра. Ако не е по желания начин, маркирай цилиндъра и изпълни Edit - Properties. Това е вече познатия ти прозорец за функциите. Кликни горе на етикет "Flags" и избери флаг "X Axis". Ако пак не си постигнал желания резултат, пробвай различни комбинации от Angle и флагове X Axis/Y Axis докато го постигнеш (всичко зависи от посоката, на която искаш да се върти). Това е всичко за цилиндъра. При горния капан начина е същия. Само ще ти покажа как да направиш тунела/кръга. От прозорчето, от което горе избра cylinder сега избери arch. Изчертай го пак от топ изгледа, и когато дадеш create object ти излиза този прозорец:
Ето и за какво служат параметрите там: Wall width: дебелина на стената. Препоръчвам ти да не я правиш много дебела - 8 или 16 units Number of sides: тук си избираш колко страни да има арката - както при цилиндъра ти препоръчвам 20 Arc: тук избираш колко градуса да ти е арката - следва да напишеш 360 за да е цялата. Start angle: избираш начален ъгъл. Обезсмисля се от това, че можеш ръчно да си го завъртиш сам после. Add heigh: слага различна височина на всяка стена на арката. Може да се използва при направата на стъпала-спирали, но също го смятам за безсмислено. От всичко написано горе трябва да използваш първите 2, а 3тото да ти е на 360. След това даваш "Ok" и арката ти е готова. Сега отново я завърташ накъдето ти трябва. Трябва да спомена и дупките - просто изрязваш, скъсяваш или удължаваш определени страни. От там нататък оста и функцията са същите. Ако имаш нужда от още нещо пиши.