В този урок ще разберете как да си направите 35hp KA карта. Вдъхнових се да го напиша от това, че в Sector вече си имаме и КА сървър. Първо маркирайте Entity Tool и направете стартовите позиции. Те не трябва да са на местата, на които искате. Най-често се правят в отделна черна стая под картата. Но ако вашата карта е достатъчно висока, може и да ги сложите на високо в картата:
Сега предварително си сложете game_player_hurt (то е от point entities). Задайте му: Name (име) - в случая моето ще е "hurt" Damage to apply - 65 Сега под всяка стартова позиция по отделно направете блок с "aaatrigger" текстура и им задайте функция trigger_multiple. След това на параметъра "Target" напишете името, което сте сложили на game_player_hurt (моето е hurt).
Това е същността на 35 hp стила. Сега следкато стартовите ни позиции витаят из облаците под тях, и по-точно под trigger_multiple задължително, направете пак блокчета с "aaatrigger" и им задайте функция trigger_teleport (отново телепортите трябва да са толкова, колкото са и стартовите позиции на играчите). Всеки отделен телепорт трябва да има различен target, примерно за отбора на CT аз слагам имена: ct1; ct2; ct3 и т.н. Сега вече вземете Entity Tool и направете info_teleport_destination на местата, на които по принцип искате да ви стартират играчите. И съответно ги именувайте с имената на телепортите: ct1; ct2; ct3 и т.н.
Това е всичко за 35hp стила. Сега за да изглежда картата ви по-добре изпипана маркирайте дестинациите и ги насочете към средата на картата от Angle, за да не гледат настрани или назад. Друго, което можете да направите, е да си сложите камера (вижте как от тук), за да може играчите да не виждат вашата черна стая. преди да са си избрали отбор.
Не забравяйте, че на Knife Maps по принцип се играят с нож. Именно за това, трябва да пригодите картата си специално за тази цел. Ето как става това:
Първо си създавате ентити-то player_weaponstrip . То ще ограби всички играчи от оръжията им, включително и ножа. Затова трябва да направите друго, което да дава нож. За целта създавате game_player_equip . С негова помощ вие можете да дадете каквото си искате оръжие на играчите (включително и нож). Ако сте със vhe 3.5 или по-нова версия в настройките му ще видите лист с оръжия. Отивате на Give Knife и му слагате Yes. Ако сте със по-стара версия в настройките изключете SmartEdit мода. Натиснете Add и въведете следните настройки: Key = weapon_knife Value = 1 Натиснете ОК, и след това можете отново да си пуснете SmartEdit мода. Затворете настройките на entity-то.
И накрая, за да приключите със отнемането на оръжия трябва да си създадете блок със aatriger някъде във въздуха (където играчите никога не биха го достигнали!) и му задайте функцията func_buyzone. Така никой няма да може да си купува оръжия и всички ще играят с нож.
Не знам дали точно тук е темата, но искам да попитам защо повечето от нещата на Entity Tool-а ми ги няма.Примерно има около 20 неща, а телепортирането и още куп неща ги няма.Знам, че някои са скрити, но като пробвах да направя играчите на 35 hp не стана.И искам да разбера нещо от версията на самата програма ли е или от версията на tool-овете.
Entity-тата се разделят на две групи - Point и Brush entities. Първите ги слагаш с entity tool, а за другите правиш блок с определена текстура, в зависимост от значението на функцията и изпълняваш Ctrl + T.